ДИЛЕТАНТІВ ПРОШУ НЕ ТУРБУВАТИ!
В чому у нас сьогодні немає дефіциту, так це в інформації. Ми кожного дня намагаємося не потонути в її потоці та вчимося відокремлювати необхідне від зайвого. Однак коли справа наближається до пошуку конкретного фахівця, ми вважаємо за краще отримати особисті рекомендації від знайомих, а от до реклами ставимося з недовірою.

Чи можна самостійно знайти потрібного спеціаліста і якщо так, то за якими критеріями? Ми пропонуємо вашій увазі проєкт, у якому професіонали з різних галузей і наші читачі діляться секретами пошуку потрібних фахівців.

Як знайти свого лікаря
Іноді ми готові два дні витратити на пошуки кращої СТО для улюбленої машини, а обираючи лікаря, йдемо шляхом найменших зусиль: обмежуємося тим, що ближче до дому, займаємося самолікуванням «в інтернеті», дослуховуємося до порад сусідки з квартири навпроти. Напевно, багато хто з нас потрапляв у дивні ситуації після такого вибору. Ми попросили наших підписників поділитися своїми історіями на https://www.facebook.com/depoua/posts/4538492222891901. Такою є думка пацієнтів. Гадаємо, не зайвими стане досвід власне лікаря – керівника клініки, експерта медично-фармацевтичного ринку та засновника медичного онлайн-хабу.
Ірина Дерев'янко, к.м.н., директор маркетингового агентства ASAP GROUP
Скажу одразу – універсальної поради у пошуку свого лікаря немає, оскільки кожного разу ми потрапляємо у різні ситуації і кожного разу критерії вибору лікаря або медцентру є абсолютно різними. Але назвати найбільш популярні маркери та розвіяти міфи навколо них я спробую.
Лікар поруч з будинком
Це досить прийнятний варіант, навіть якщо це лікар середньої кваліфікації з обмеженими можливостями діагностування, бо ви не розглядаєте послуги надто дорогих приватних клінік. Наприклад, сімейний лікар чи вузький фахівець для «хроніка», коли потрібні рутинні призначення і чітко прописане лікування. Таким чином, забезпечується комплаєнс пацієнта і його готовність лікуватися регулярно і систематично.
Лікар з регаліями
Жодні звання і наукові ступені не зрівняються з досвідом лікаря, у якого є постійний потік пацієнтів з конкретною патологією. Особливо це стосується хірургії. Особисто я прагнула б потрапити на прийом до завідувача стаціонару, не виключено, що в державний медзаклад. Консультацію у професора є сенс отримувати в певних складних випадках, співзвучних його науковому фаху, плюс потрібно бути готовим у фінансовому плані, бо консультація професора апріорі коштує в рази дорожче ніж прийом звичайного спеціаліста.
Second opinion
Лікарю, який лікує постійно, легше відстежувати зміни у пацієнта в динаміці або проводити рутинні лікувальні маніпуляції. Проте трапляються ситуації, коли друга (третя, четверта) думка є виправданою, наприклад, в суперечливих ситуаціях щодо постановки діагнозу, під час радикальної зміни лікування, розв'язання питання щодо проведення операції. В таких випадках актуальною є альтернативна думка, щоб отримати розуміння щодо усіх можливостей і ризиків. Якщо вас не влаштовує щось конкретне у певному медцентрі, є певні сумніви або не підходить вартість – ви шукаєте свого спеціаліста далі.
Приватна або державна клініка
Питання навіть не в тому, що послуги у приватних клініках дорожчі. Відбулася комерціалізація медицини зі знаком «мінус»: у багатьох клініках персонал прослухав тренінги про те, як заробляти і збільшувати середній чек, і лікаря поставили в ситуацію, коли він зобов'язаний запропонувати невиправдано дорогі маніпуляції чи аналізи. Що стосується кваліфікації лікарів, особливо хірургів, то у «державних» вона часто вища ніж у приватних, хоча б тому, що вони практикують на потоці. А от за сервісом, доглядом та умовами перебування – в платну клініку однозначно.

Відгуки пацієнтів про лікарів
Не відкрию таємницю, якщо скажу, що часто відгуки можуть бути сфабриковані або створені на замовлення. Але є і цілком реальні. Не варто забувати, що вони можуть мати рекламний характер та бути чорним піаром.

Форуми про методи лікування
Специфіка останніх 10 років полягає у тому, що медична інформація перестала бути монополією тільки медиків. І перший лікар, до якого звертається людина – це Google. Але далі при обробці отриманої з монітора інформації має включатися критичне мислення, тому що особистий досвід блогера чи копірайтера не завжди об'єктивний.
.
Ігор Образцов, головний лікар «Клініки Образцова», к.м.н., отоларинголог, психотерапевт

До мене нерідко звертаються пацієнти з проханням підказати лікаря або медцентр, якщо в моїй клініці немає потрібних фахівців. Медики, звісно, мають свій пул знайомих вузьких профі. Але не завжди заведено давати контакти без узгодження. Можу просто порадити когось, а пацієнт вже шукає контакти сам, наприклад, в мережі. І тут в нагоді стають сервіси, які збирають всю необхідну інформацію про фахівців. Серед основних затребуваних та тих, що постійно модернізуються, я б назвав перш за все Doc.ua. Нещодавно у них з'явився мобільний додаток, який можна завантажити через App Store або Google Play Store. Лікаря можна вибрати за рейтингом, ознайомившись із його кваліфікацією, досвідом, відгуками про нього. Що б не казали про епоху діджиталізації, близько 90% корисної інформації на стадії вибору для пацієнта все одно йде від спілкування телефоном. Щоб отримати всю необхідну інформацію, до розмови з оператором кол-центру або адміністратором клініки пропоную підготуватися, навіть скласти список питань, щоб нічого не пропустити: локація, комплекс послуг, вичерпну інформацію та реальні витрати, час прийому, який часто підлаштовується під клієнта, детальна інформація про підготовку до дослідження (аналіз крові або УЗД натщесерце, наприклад). Чудово, коли пацієнту пропонують повний інформаційний супровід.

Щодо рекламування клінік та лікарських послуг, не думаю, що варто цього сахатися – сьогодні всі, хто хоче утриматися на плаву, змушені звертатися до реклами. Але часто бувають акції, програми, у яких просто не договорюють інформацію, і на безкоштовній консультації виникають непередбачені витрати у вигляді обстежень та додаткових аналізів. Тому завжди потрібно дзвонити і уточнювати, що входить і що не входить у пакет акції, щоб не потрапити в незручну ситуацію. У нас теж є акції і дисконти, але ми позиціонуємо себе як клініка експертного класу і ніколи не працюємо із генераторами знижок – це наш принцип. Ми співпрацюємо лише з професіоналами в медичній сфері.

Що говорять наші читачі

Вікторія Дубовська
Київ, 30 років, спеціалістка по рекламі


Якщо по пунктах, то моя стратегія вибору лікаря є такою:
1) обрати клініку з прийнятним для вас співвідношенням ціни і послуг;
2) почитати відгуки і про клініку, і про фахівця, до якого записуєтеся
3) якщо вам якісь призначення; здаються некоректними, дізнатися більше про ці препарати чи процедури (можна навіть проконсультуватися з іншим лікарем);
4) читайте відгуки, але відділяйте просто хамство і викиди негативу від конструктивної критики; також зверніть увагу, чи відповідає на відгуки сама клініка (якщо так, то принаймні у плані роботи з клієнтами в них усе добре);
5) якщо вам два рази не сподобалося обслуговування в обраній клініці - змінюйте клініку. Тим паче що вибір зараз шалений;
6) не заощаджуйте і ставтеся до стану свого здоров'я уважно.
Зленко Сергій
Київ, 41 рік, юрист


Я шукаю лікаря за порадами своїх знайомих. Звертаюсь до людей похилого віку. Вони знають, де працює найкращий лікар з гарним досвідом і фаховий у своєму напрямку. А в питанні здоров'я не завжди потрібно довіряти інформації з інтернету.
Вікторія Хміль
Київ, 41 рік, приватний підприємець


По-різному доводилося. І досвід теж різний. Для дітей в основному прошу рекомендації перевіреного вузького кола людей. І коли знаходжу "своїх лікарів" - контакти холю, плекаю і сильно зберігаю. Для себе при пошуку потрібного фахівця теж намагаюся зібрати інформацію і рекомендації, рідше відгуки читаю в інтернеті і «гуглю» різні джерела.
Пацієнтська система онлайн
Сергій Казанцев, засновник та СЕО медичного онлайн-хабу Doc.uа

Добре, коли серед твоїх знайомих є довірена особа, яка знає персонально кількадесят лікарів і може тобі порадити необхідного спеціаліста. І коли ти можеш довірити цій людині секрети, пов'язані з твоїм здоров'ям. Але навіщо перед кимось "залишатися в боргу", якщо у кілька кліків можна самостійно знайти необхідного фахівця, до того ж абсолютно безкоштовно? Doc.ua — це незалежна платформа, для нас важливо дати клієнту всі умови для неупередженого вибору. Ми розробили унікальну систему рейтингу фахівців, яка включає стаж роботи, лікарську кваліфікаційну категорію, науковий ступінь і відгуки пацієнтів. Відгук на платформі може залишити тільки той, хто записався через Doc.ua та дійсно відвідав лікаря.

Потрібного спеціаліста знайти легко: ставиш фільтр за рейтингом, кількістю відгуків, місцем розташування, популярністю, ціною або стажем — і одразу ж записуєшся на прийом. За допомогою сервісу можна також викликати лікаря додому, записатися на онлайн-консультацію або в діагностичний центр, отримати знижки на аналізи, забронювати препарати з доставкою. У нас є послуга запису та супроводу на хірургічні операції. У вересні ми запровадили новий сервіс, який дозволяє нашим клієнтам не відкладали своє здоров'я на потім — "Кредитна лінія від Doc.ua".

Ми є пацієнтською системою і для нас важливо, щоб ми були доступні будь-де і будь-коли. Тому з Doc.ua можна взаємодіяти через веб-сайт, додаток, за допомогою ботів у месенджерах, яких розробили наші друзі з Foxtrot Digital, використавши технологію Corezoid Process Engine (Corezoid.com). Або ж можна зателефонувати і записатися до лікаря через наш call-центр.
Де я знайшла постійні знижки на аналізи
Лоліта Савіна, 26 років, Київ,
інженер-механік

Мені якось дуже потрібен був хороший невропатолог, тому що всі попередні, до яких я зверталася, мені не допомогли. І я його знайшла на Doc.ua. У мене був величезний перелік аналізів, які потрібно було здати, і тут мені якраз прийшла SMS-ка про знижку, яку я "згенерувала" собі на сервісі. Я тоді змогла добре заощадити.

Також на цьому ресурсі постійно є акції, які тішать око. Особливо вони підуть на користь тим, хто відкладав візит до лікаря (не важливо якої спеціалізації) з різних причин у довгий ящик. Я була на прийомі у лікаря за акційною ціною один раз. Підхід такий самий, як і на звичайному прийомі, ставлення нічим не відрізняється.

І ось, напевно, найважливіше: коли я почала користуватися цим медичним онлайн-хабом, змінилося моє ставлення до медицини і до лікарів. У нас зараз модно лаяти охорону здоров'я, і говорити, що всі лікарі неуки і тільки дивляться тобі в кишеню. З пошуком лікарів на зручній платформі прийшло розуміння того, що хороші лікарі є і ти із задоволенням і вдячністю платиш за їх працю і професіоналізм.